sobota 20. února 2010

ŘÍM DEN 2-VATIKÁNSKÁ MUZEA

ŘÍM DEN 2.

Tak jsem u druhého dne stráveného v Římě.
Posnídali jsme opět proscuitto a mascarpone s gorgonzolou a vyrazili jsme na metro,Ponte Lungo-cílová stanice Vatikán.
Je přímo na Via Apia a tentokrát jsme jeli na druhou stranu,ne dolu ke Colloseu.
V metru mají turnikety,takže bez lístku jedině přeskočit.Lístky jsme ale měli koupené od tety,týdenku,takže neporadím s koupí.
Metro je tady o hodně mladší než u nás,ale působí docela jinak.U nás jsou stanice opravdu pěkné,hlavně jsou obložené a světlejší.Tam je opravdu šero.Ale vlaky působily dobře,mají tam i televizi s reklamou:-).
Cestou nastoupila i žebrající dívenka s miminkem v náručí…ale je vidět,že tam přistěhovalců mají plné zuby,nikdo jí nic nedal.Pak jsem pochopila proč,protože jsme jí na této trase potkali znovu a to s jinými nemluvňaty.
V průvodci jsme se koukli,kde máme vystoupit.Ten radil stanici Cipro.Ale nás zmátlo,že na ceduli byla napsána i jiná stanice-Ottaviano-S.Pietro.Vystoupit se dá na obou stanicích,Ottaviano je blíž na náměstí…od Cipro je to takové zmatené,musíte použít mapu…ale když prostě vystoupíte z metra a zahnete hned první ulici doprava,tak uvidíte vysokou zeď a to už nemůžete prostě zabloudit.Vchod do muzeí je někde uprostřed této zdi.A pozor,všude se něco předělává,všude zábory,i před vchodem do muzeí.)
V hlavní hale muzea musíte odevzdat velká zavazadla a prochází se bezpečnostním rámem.Pak už se jen stačí zorientovat,kde koupit lístky.Dole ale ne-tam je to jen pro velké skupiny,takže jsme museli vyjít nahoru a tam už to bylo.Pokladen mají dost,fronty žádné nebyly,ale taky to bylo roční dobou,v zimě je to opravdu lepší:-)
Lístek do Muzei Vaticani stál 15EUR.
Opět se vchází turnikety a kdo pojede v zimě,tak ať si nesundává kabát,protože se bude chodit vevnitř i venku:-)
Prohlídka začíná v muzeu Egyptské kultury,mají tam hodně věcí,kamenné desky,Knihu mrtvých,mumie viditelně,ne jako v Cairu v muzeu…a může se všude fotit,bez poplatku,ale bez blesku…to bylo fakt super….

Postupně se pak přechází do Římské kultury,velká hala s bustami a sochami-nádhera…jen ty popisy Italové moc neumí…ale je pěkné prohlížet sochy umělců,jak si se vším dali práci,s každou kudrlinkou na hlavě a záhyby ošacení.

Pak vede cesta na dvůr,kde je kašna a nad ní šiška,která bývávala na kopuli San Pietro chrámu.A jsou tam lavičky,kde se dá sednout a přijímat sluneční paprsky.-)


No,nebudu popisovat vše,co se dá v muzeu vidět,je toho hodně,ale cílem prohlídky je Sixtinská kaple,samozřejmě.Opravdu nádhera.Tam je ale focení zakázáno.
Prohlídku jsme ukončili asi ve 13h…dali jsme si horkou čokoládu a já opět paninni se šunkou:-)
.
Pak jsme se rozhodovali,co dál,tak jsme šli procházkou na náměstí San Pietro.


Bylo nádherné počasí,na náměstí měli ještě betlém v nadživotní velikosti a vánoční stromek.Je to veliké náměstí,a pozor,do kostela se jde jenom pravou stranou náměstí.My jsme z dálky viděli,že se pohybují lidi i vlevo,tak jsme tam šli taky,ale pak jsme zjistili,že je to východ…jako tohle mě úplně drtilo,jak nic neznačí.Takže jsme obešli celé zátarasy opět k bezpečnostním rámům.Fronta byla jenom malá,v létě to musí být hrůza,když přijedou turisti.-)
Pak vedou cesty do kopule, do katakomb a pak přímo do chrámu.my jsme šli přímo do chrámu,protože už byla celkem pokročilá hodina.A vevnitř byl další betlém,krásně barevný.A taky mi došla baterka ve foťáku,takže jsme jen prolítli a šli ven.Vstup je v kostelích volný,takže jsme si návštěvu naplánovali na jindy.
A šli se projít uličkami.Když se jde z muzeí na San Pietro,míjí se malé náměstí,staví tam tramvaje a autobusy.To jsme přešli a naskytli se v ulici,která vede přímo na stanici metra Ottaviano.
A tady vám doporučím jednu super zmrzlinárnu,tomu se nedalo odolat,hlavně tam i lidi chodili,takže byla fakt dobrá.Prodávají klasicky v kornoutku asi o 4 velikostech nebo v kelímkách taky o 4 velikostech.Jenom se ukáže,za kolik chcete zmrzku a pak jenom vybíráte.Já měla asi za 3,5EUR a dala jsem si pistáciovou,malinovou a citronovou.No nebudu vám povídat,jak to bylo dobrý,ta pistáciová byla nejlepší,plná chuť ořechů.
Ulice je plná obchodů,rozdělené pro dámy a pány,něco jako na Via Apia…Takže jsem koukali do výloh,koukali na ceny,třeba parfémy tam mají opravdu výhodně,o trochu levnější,než je koupíte tady na internetu.
Domu jsme dorazili chvilku po 15.hodině.Ještě předtím jsme si totiž chtěli koupit kufr na zpáteční cestu.Ale chyba lávky,Italové touto dobou neprodávají,od 14.30 do 16h mají oběd:-)Takže jsme zašli domu a vyrazili zpátky do ulic.vlastně na nákupy.-)prošli jsme celou Via Apia a já konečně sehnala šaty,které jsem u nás neviděla,Měla jsem ideu o pleteninových šatech,nejlépe černých a v jedné výloze jsem nakonec jedny našla!Byly přesné!A v kombinaci se šedou,jakoby našité náplety a na sukni vytvořené šedé kytky z pleteniny,opravdu super!A za 35EUR jsem je brala.-)K tomu ještě punčošky s fialovou barvou a byla jsem spokojená.A že tam výběr v těch punčochách teplých mají!To se u nás opravdu nevidí.Všude měli slevy,tak jsme jen tak brouzdali po obchodech.Ještě jsem sháněla kabelku,opět jsem měla ideu,jak má vypadat.Nakonec jsem vybral:-)A už jsme pak štrádovali do obchodu s kufry a dorazili na večeři,asi v 19h.

No a k večeři nám teta připravila špagety se slávkami a navrch plnou pánev tygřích krevet,jen tak na olivovém oleji s petrželkou a česnekem…no báječné to bylo:-)
Příště:Piazza di Spagna,Fontana di Trevi,Piazza Navona a znovu San Pietro,tentokrát už s výlezem do kopule

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
našla jsme na netu váš popis cesty do Říma. My jedeme s manželem 11.3.
Takže hledám informace co se dá v tuhle dobu v Římě dělat. Jeden den si necháme na Vatikánská muzea a druhý den pěší okruh po památkách.
Děkuji za informace ve vašem blogu.
Třeba to že při prohlídce muzeí je dobře si nechat kabát. Já si právě myslela že si odložíme svršky do šatny.
těším se na pokračování
zdravím a přeju hezký den
Marie